Naziv kolegija: | Jezične vježbe iz ruskoga jezika 2 | ||
Nositelj kolegija: | Sanja Drljača Magić, v. lektor | ||
Izvođači:
|
Sanja Drljača Magić, v. lektor
dr.sc. Marija Popović, vanjski suradnik Ana Zalović, vanjski suradnik |
||
ECTS bodovi: | 5 | ||
Jezik: | ruski i hrvatski | ||
Trajanje: | jedan semestar (ljetni, 2. semestar) | ||
Status kolegija: | obavezni | ||
Oblik nastave: | 6 sati tjedno | ||
Uvjeti za upis kolegija: | položene Jezične vježbe iz ruskoga jezika 1 | ||
Ciljevi kolegija:
|
Cilj Jezičnih vježbi iz ruskoga jezika 2 je razvijanje vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku, te stjecanje jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2 koja se može primijeniti u ograničenom broju situacija svakodnevne komunikacije. | ||
Korištene metode:
|
Podučavanje, te usmeno i pismeno uvježbavanje leksičko-gramatičkog gradiva. U nastavi se koriste udžbenik i ozvučeni materijali. Usvajanje gradiva provjerava se usmeno i pismeno – pisanjem domaćih zadataka i sastavaka, a na satu pisanjem diktata. | ||
Sadržaj kolegija: | |||
1. tjedan:
|
Lekcija 9: Как провести свободное время. Leksički materijal: Sport. Interesi. Hobi. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. Gramatički materijal: Instrumental. Razgovorne konstrukcije: Izražavanje ocjene. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
2. tjedan:
|
Lekcija 10: Планируем рабочий день. Leksički materijal: Dnevna rutina. Tipičan ruski i hrvatski obrok. Televizijski program. Gramatički materijal: Glagoli sa sufiksima –да-, –ста-, –зна-; –ова-/- ева–. Konstrukcije s glagolima начинаться, продолжаться, кончаться. Razgovorne konstrukcije: Poziv, odgovor na poziv. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
3. tjedan
|
Lekcija 11: По одёжке встречают, по уму провожают. Leksički materijal: Boje. Odjeća. Gramatički materijal: Genitiv množine imenica i pridjeva. Razgovorne konstrukcije: Kompliment, odgovor na kompliment. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
|
||
4. tjedan:
|
Lekcija 12: Поздравляем с праздником! Leksički materijal: Praznici. Običaji slavljenja Božića i Nove godine u Rusiji i Hrvatskoj. Čestitke i čestitanje. Gramatički materijal: Akuzativ množine imenica i pridjeva. Imperativ. Razgovorne konstrukcije: Za svečanim stolom. Zdravice. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
5. tjedan:
|
Ponavljanje gradiva obrađenog u lekcijama 9-12. Kolokvij 1. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija. | ||
6. tjedan:
|
Lekcija 13: Портрет. Leksički materijal: Dob. Vanjština. Opis vanjštine. Gramatički materijal: Komparativ i superlativ pridjeva i priloga. Sadašnje vrijeme gl. быть (konstrukcije у кого есть кто, что / нет кого, чего). Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
7. tjedan:
|
Lekcija 13: Портрет. Leksički materijal: Karakterne osobine. Gramatički materijal: Složene rečenice s veznikom который, –ая, –ое, –ые. Neodređene zamjenice. Deklinacija imenica m. roda s pridjevima i zamjenicama – pregled. Razgovorne konstrukcije: Izražavanje suda, ocjene, karakteristike. | ||
8. tjedan:
|
Lekcija 14: Пешеходов надо любить. Leksički materijal: Javni prijevoz. Prijevozna sredstva. Razgovorne konstrukcije: Orijentacija u gradu. Gramatički materijal: Osnovni glagoli kretanja s prefiksima. Deklinacija imenica ž. roda s pridjevima i zamjenicama – pregled. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
9. tjedan:
|
Lekcija 14: Пешеходов надо любить. Gramatički materijal: Redni brojevi u vremenskim konstrukcijama – ponavljanje. Superlativ pridjeva u konstrukcijama один из… Uvod u pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
10. tjedan: | Ponavljanje gradiva obrađenog u lekcijama 13-14. Kolokvij 2. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija. | ||
11. tjedan:
|
Lekcija 15: Чемоданное настроение. Leksički materijal: Putovanja. Gramatički materijal: Glagoli kretanja нести/ носить; вести/ водить; везти/возить; лететь/летать; плыть/плавать; бежать/бегать. Složene rečenice s veznicima потому что; поэтому; если (бы). Izražavanje vremenskih odnosa: upotreba prijedloga за – до; через – после. | ||
12. tjedan:
|
Lekcija 15: Чемоданное настроение Gramatički materijal: Deklinacija imenica ž. roda na –ь s pridjevima i zamjenicama – pregled. Razgovorne konstrukcije: Služba informacija na kolodvoru i u zračnoj luci. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
13. tjedan:
|
Lekcija 16: В новом доме. Leksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: glagoli стоять, лежать, висеть; (по)ставить; положить/класть; повесить/вешать. Složene rečenice s veznikom чтобы. | ||
14. tjedan:
|
Lekcija 16: В новом доме. Gramatički materijal: Upravni i neupravni govor. Razgovorne konstrukcije: Zahvala i odgovor na zahvalu. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
15. tjedan: | Ponavljanje gradiva obrađenog u lekcijama 15-16. Kolokvij 3. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija. | ||
Literatura | |||
Obavezna literatura:
|
Hrnjak, A. (2010) Шаг за шагом. Zagreb: Knjigra.
|
||
Dopunska literatura:
|
Poljanec, R. F. (2013) Ruska gramatika za svakoga. Zagreb: Školska knjiga.
Хавронина, С. А. Широченская, А. И. (2009) Русский язык в упражнениях. Москва: Издательство Прогресс. Чернышов, С. И. (2003) Поехали! Санкт-Петербург: Златоуст. Эсмантова, Т. (2009) Русский язык: 5 элементов: уровень А2 (базовый). Санкт-Петербург: Златоуст. |
||
Mrežni izvori:
|
www.youlang.ru; www.teachrussian.org; www.gramota.ru; www.dic.academic.ru; www.youtube.com | ||
Studentske obaveze:
|
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće. Izvršavanje navedenih obavezа uvjet je za izlazak na kolokvije. | ||
Način ocjenjivanja:
|
Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem pismenih kolokvija. Završna ocjena na temelju ocjena kolokvija i evaluiranja rada studenata tijekom semestra. | ||
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: | Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu.
|
||